live från kömnevik

hej där.
nu sitter jag ebba mormor och en halvt sovande gunilla och ser på tv
dagen har vart sjukt bra :) jag vaknade tidigt, 06:49 visade klockan, jag höll
på att dö :| en liten skillnad mot vad jag brukar gå upp! haha. jag packade det
sista och vid 8 mötte jag ebba och vi gick emot bussen, väl inne i stan satte vi
oss på donken och satt där ett tag och filosoferade ;p sen kom mormor och
vi satte oss och väntade på bussen. resan tog ungefär 50 min, och så gick vi
av vid gusum och gunilla stod där och så körde vi till kömnevik. vädret var på topp!
så underbart hiii. vi tog oss en fika och sen gick vi ner till bryggan och hoppade i plurret
det var till en början kallt men sen blev det mer svalkande, rättare sagt! så låg vi och solade
så åt vi lite lätt lunch och vi begav oss ner till bryggan igen, så härligt! och det blev några dopp igen
men mest stek huhu. ebbis och jag har haft det riktigt super idag tycker jag själv, tror att hon känner samma
vid 6 sen sattes grillen på och det bjöds på massa gott, gunillas goda tzatziki, den är godast! och så åt vi
sallad med lite nya ingridienser bl.a honungsmelon & advokado, låter kanske inte så gott, men jag kan lova att
ni skulle också gilla det. jag brukar vanligen vara mest för gurka o sallad enkelt liksom men inte nu längre, jag gillar
att förnya saker och ting! inte leva kvar i det gamla! haha. anyway sen så tog vi en runda ner till bryggan och njöt av
solnedgången och så blev vi bjudna på blåbärspaj! mycket gott. mmmm. (: och så när jag kommer hem från stockholm har jag en grej jag ska baka, som jag blev bjuden på idag prästens brobybröd , så jäkla gott och inte nog med det nyttigt är det också, kan inte bli mycket bättre wi. så det ska jag bjuda mammasen och pappsen och kanske sister haah.
men nu slog gunilla över till leila bakar! måste se lite. gunilla säger att det är bra att se på det där om man ska baka? så jag ger det en chans. huhu.

vi ses
vi hörs
imorn ska vi gå upp lite tidigt
ta en härlig frukost
och ner till bryggan
har ebbilull 'n jag bestämt!

hoppas vädret håller i sig.
ha det bra.
pussen / C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0